Skydeterræner og afspæring

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Skydeterræner og afspæring

Indlæg  Thomas Nielsen on Ons 26 aug 2015, 11:01

Forsvarets Ejendomsstyrelse overtager fra 1. september 2015 ansvaret for Forsvarets Skydebaner, herunder oplysninger om skydninger. Desværre står det ikke helt klart p.t., hvordan de vil forvalte dette nye ansvar og hjemmesiderne er ikke opdateret eller særlige hjælpsomme. Derfor er det nu mere besværligt at få oplyst, om der er skydninger på Forsvarets Skydebaner og -områder, der går ud over vandet. Som altid er det dog muligt at kontakte skydebanens sikkerhedskontor for aktuelle oplysninger.

• Jægersprislejren har f.eks. telefon 72 67 17 10. Spørg efter sikkerhedskontoret eller pejlestuen

Se øvrige skydeterræners kontaktmuligheder her: Telefonnumre på Skydeterræner Du kan også læse om VHF-frekvenser og kaldenavn for sikkerhedskontorerne.

Bedste sted for oplysninger om skydninger over vand er på Søfartsstyrelsens hjemmeside under Efterretninger for Søfarende. Her skal man klikke på den nyeste efterretning for så at bladre gennem den PDF-fil, der åbnes. PDF-filen hedder noget i retning af 2015 Efs 34 (Årstal, Efs (Efterretninger for Søfarende), Udgivelsesnummer). Afspærring over vandet er oplyst ved dage og klokkeslæt. Se mere her: Efterretninger for Søfarende
Thomas Nielsen

Antal indlæg : 23
Registration date : 01/07/12
Geografisk sted : Viby Sjælland

Vis brugerens profil http://www.kajakgal.dk

Tilbage til toppen Go down

Re: Skydeterræner og afspæring

Indlæg  Niels jørgen on Tirs 15 sep 2015, 21:47

Hej
Jeg har netop indhentet oplysninger til vores tur rundt om Hornsherred i den kommende weekend.
Her brugte jeg Forsvarets hjemmeside:
http://www2.forsvaret.dk/TEMAER/STOEJ-PORTAL/RH/Pages/Oversigt.aspx
Hvor der oplyses om skydninger for en måned adgangen, i en rimelig overskuelig form.
/Niels Jørgen

Niels jørgen

Antal indlæg : 10
Registration date : 26/01/15

Vis brugerens profil

Indlæg  Jakob on Ons 16 sep 2015, 10:06

Hej Niels Jørgen

Jeg har i dag talt med "forsvarsministeren og hele forsvaret" Oksbøl, Jægerspris m.fl.
Der kan ikke sejles forbi Jægerspris i den kommende weekend.

Der skydes over fjorden både fredag d.18., lørdag d.19. og søndag d.20. også selvom søndagen er "grøn", men det er en fejl, som de ikke kan nå at rettte???

Jakob

Antal indlæg : 369
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Vis brugerens profil

Indlæg  Ole on Fre 18 sep 2015, 14:35

Jeg mener stadig det er et tilbageslag af de helt store. Jægersprislejren gjorde et seriøst stykke arbejde med annoncering af skydetider og hvilke områder der er afspærret. De anførte telefonnumre gælder ikke længere, de er fra 2012. Efterfølgende har Jægersprislejren haft ansvaret for Bredetved Skydebane. Jeg er ikke så bekymret over Jægerspris Skydeterræn, men Bredetved Skydebane er problemet, da der ikke er nogen at komme i kontakt med. Jægersprislejren kunne oplyse om, hvem der havde ansvaret for den aktuelle dags skydninger, men det er ikke muligt længere. Tidligere kunne opsynsmanden John Nielsen kontaktes, hvis nogen skulle komme i tvivl, for det kan lyde ret voldsomt, selv om der ikke skydes ud over vandet og han havde absolut ikke noget imod at blive ringet op af en bekymret kajakroer. Når jeg også reagerer så voldsomt, så er det fordi, at blinket og kuglen ikke kan ses, når der ros kystnært, spevielt fra sydlig retning og så fordi, at de store betonskærme ved nord- og sydlige skydebaner blev opført, så der ikke skulle afspærres så tit og det er lige netop det man har glemt ved, at al skydning fremover medfører at Inderbredningen bliver afspærret. Det Forsvarets Ejendomsstyrelse har lavet, synes jeg er noget makværk, som har et alvorligt sikkerhedsproblem, de skulle have fortsat det arbejde Jægersprislejren har lavet, med de tilføjelser om støjforhold som der åbenbart er blevet krævet.
Ole

Antal indlæg : 135
Registration date : 24/06/08
Geografisk sted : Holbæk. Mobil: 40187257

Vis brugerens profil http://www.oleshavkajak.blogspot.com

Indlæg  Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen