Tæller denne tur for en tur rundt om Hornsherred? :-)

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Tæller denne tur for en tur rundt om Hornsherred? :-)

Indlæg  Gæst on Fre 05 sep 2014, 10:25

Har gennem noget tid planlagt en tur rundt om Hornsherred, men tid, vejr og ikke mindst skydninger ved Jægerspris skulle lige gå op i en højere enhed. De første to ting lykkedes onsdag og torsdag i denne uge, mens det straks viste sig sværere at få Forsvaret til at spare på krudtet. Derfor endte jeg med at vælge at ro langs den vestlige side af Isefjorden og så krydse over mellem Rørvig og Hundested for ikke at skulle ligge alene i min kajak ude midt i Isefjorden og ro langs skydeterrænets grænse.

Set i bagklogskabens klare lys, kunne jeg selvfølgelig bare have taget turen mod uret, og så være roet igennem skydeterrænet før de starter kl. 9.00. Det kunne jeg nok godt have nået, hvis jeg var startet med at ro tidligt, men sådan blev det altså ikke ... Cool

Jeg startede ved 8-tiden onsdag morgen ved Munkholmbroen i det smukkeste sensommervejr, og roede så nordpå vest om Orø. Krydsede mellem Svolsbjerg og Kongsøre, mellem Unnerup Huse og Nakke Hage, roede op til Rørvig for så at tage det sidste kryds over mod Kulhuse, hvor jeg overnattede på den rigtig fine, lille shelterplads. Droppede den medbragte 'fryse'-mad og spiste aftensmad på pizzariaet.  Very Happy

Tog af sted torsdag morgen lidt i otte. Vinden havde skiftet til sydøstlig retning, hvilket DMI godt nok havde lovet - men ikke meget af den. Prøvede at finde læ for vind og bølger, men der var ikke meget hjælp at hente, så dagen kom til at bestå af 40 km roning i modvind. Armene var godt nok lidt lange, da jeg nåede til Lyndby.  Cool

Holdt første pause lige før broen i Frederikssund, og faldt i snak med en dame, som var interesseret i at få sin egen kajak, men var i tvivl om, hvad hun skulle vælge. Herudover en kort pause sammen med nogle køer på en lille odde lige vest for Eskilsø før det sidste stræk i tarvelige sidevindsbølger ned mod Bognæs, Lejre Vig og til sidst Lyndby.

Alt i alt en fantastisk tur!

Roning i følge Endomondo:
Distance = 83,13 km
Tid = 14 timer, 15 minutter og 11 sekunder

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Tæller denne tur for en tur rundt om Hornsherred? :-)

Indlæg  Jakob on Lør 06 sep 2014, 12:10

Hej Thomas M

Naturligvis er din tur berettiget til det grønne bånd.

Tillykke Thomas og tak for din turbeskrivelse og de fine billeder.
Har du mulighed for at være med på en onsdagstur, vil det være hyggeligt, og du vil så samtidig få udleveret det grønne bånd.

Jakob

Antal indlæg : 369
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Vis brugerens profil

Indlæg  Gæst on Lør 06 sep 2014, 14:53

Hej Jakob, tak for svaret! Generelt er onsdagen lidt besværlig, da jeg går på arbejde, men måske jeg en dag kan liste mig til en lille fridag ... Very Happy

Jeg glemte i øvrigt at skrive i min beskrivelse, at jeg nord for Frederikssund blev overrasket af to sæler, som sprang ud af vandet få meter foran mig. Jeg blev godt nok så forskrækket, at jeg var ved at gøre unævnelige ting i min kajak. Shocked

/Thomas

Jakob skrev:Hej Thomas M

Naturligvis er din tur berettiget til det grønne bånd.

Tillykke Thomas og tak for din turbeskrivelse og de fine billeder.
Har du mulighed for at være med på en onsdagstur, vil det være hyggeligt, og du vil så samtidig få udleveret det grønne bånd.

Gæst
Gæst

Indlæg  Jakob on Lør 06 sep 2014, 16:15

Hej igen Thomas

"to sæler, som sprang ud af vandet få meter foran mig"
Du skal nok være glad for, at de ikke var så nysgerrige, at de ligefrem "angreb" dig, hvilket vi har oplevet. i øvrigt er vi heldige ind imellem at se sæler og marsvin både i Roskilde Fjord og Isefjord.

"liste mig til en lille fridag"
Det vil vi se frem til.

Jakob

Antal indlæg : 369
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Vis brugerens profil

Indlæg  Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen