Forsikring

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Forsikring

Indlæg  Gæst on Tirs 21 okt 2008, 18:03

Er der nogen her i dette forum, som har været så heldige at falde over et forsikringsselskab, der vil forsikre kajakken både under sejlads og under transport?
Med et stykke dyrt legetøj er det rart at være dækket. Jeg oplevede desværre under hjemtransport af min spritnye kajak, at komme ud for at en kastevind forstærket af høje skrænter rev tagbøjler og kajak af bilen. Jeg kørte ca. 80-90 km/t. Kajakken sad stadig fast på bøjlerne, da den ramte i vejen.
Kajakken kunne jeg selv reparere med gelcoat for ca. 90 kr., mens bilen kostede næsten 25.000 kr. i plade- og malerarbejde og nye tagbøjler kostede ca. 1600 kr. Dette blev heldigvis dækket af min kasko. Men det kunne være gået langt værre. Især fordi jeg befandt mig på motorvejen!! Og kajakken kunne være "knækket til uheldbredelig tilstand" og så havde det bare været ærgerligt.

Har du også oplevet problemer at med din indboforsikring kun dækker kajakker af op til 5,50 m.s længde?
Jeg bruger Bauta (i samme selskab er også Runa og vist et mere). Først ville de ikke dække min kajak, der er 5,55 m. Tilfældigvis falder jeg over et indlæg i et havkajak chatforum, hvor en havde fået Bauta til at acceptere dækning af en kajak på 5,8 m. Dette sendte jeg til selskabet, som nu straks accepterede den ekstra (5cm!) lange kajak og sendte en ny police.
med venlig hilsen
Sis

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Forsikring

Indlæg  Gæst on Tirs 21 okt 2008, 22:34

Det var et godt indlæg, det maner til eftertanke at man skal ikke køre for stærkt, jeg vil snarest undersøge om mit
forsikringselskab vil dække eventuelle skader ved sådan et uheld.
Hilsen
elgjægeren

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen