Rundtur i Isefjorden syd for Orø - 20 km

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: Rundtur i Isefjorden syd for Orø - 20 km

Indlæg  Jakob on Lør 20 apr 2013, 16:55

Hej Anders

Tak for dit indlæg.
Inderbredningen rundt er også en af vores favoritture om sommeren.

Jakob

Antal indlæg : 377
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Rundtur i Isefjorden syd for Orø - 20 km

Indlæg  Gæst on Tors 18 apr 2013, 15:54

skøn tur hvor du kan starte i Ejby havn, Hammar Bakke, Munkholm, Vellerup Vig - der findes en del gode isætningssteder i denne del af fjorden.
Min tur gik fra Ejby havn, nordover til Hammer Bakke / færgen til Orø (obs PAS på viren, som trækker færden, den havde nær klippet min kajak over en aften hvor den var svær at se...) - nå, videre mod vest syd for Orø - hold godt fri af Orø, da fjorden er lavvandet her. Kom tæt på de lave holme, hvor kreaturerne græssede i gamle dage.
Når du 'rammer' Holbæk golfbane, er det bare at vende næsen mod syd, her møder du snart minelægger depotet, som nu er overtaget af RUC. Der findes fortsat et par bro-piller, hvor broen som blev benyttet til at laste miner på skibene, stod.

Turen er god, fordi du som regel kan finde læ, bølger, kystnær strækninger og åbne stykker - alt efter hvad du er til.

Du kan osse finde ishus (Munkholm), og hvis du udvider turen til Kyndby rev, kan du være heldig at se sæler.

Hilsen Anders

se min tur her: http://www.sports-tracker.com/#/workout/andersmjen/mpamagfg0nv9s0vu

ps feel the rain on your skin noone else can feel it for you Very Happy

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen